אבל בחב"ד: המשפיע והשליח האהוב מנוף הגליל ז"ל

    נתי קאליש No Comments on אבל בחב"ד: המשפיע והשליח האהוב מנוף הגליל ז"ל

    חסידות חב"ד אבלה עם היוודע הבשורה על לכתו של המשפיע והשליח ר' אלעזר מרדכי קעניג מקהילת חב"ד בנוף הגליל. הותיר אחריו משפחה לתפארת של שלוחים ומחנכים

    בבר מצווה לבנו בכ"ח אדר האחרון צילום: מענדי קורנט
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברוך דיין האמת: בצער רב התקבלה לפני זמן קצר הידיעה על פטירתו של הרב אלעזר מרדכי קעניג ז"ל, משפיע בקהילת חב"ד בנוף הגליל.

    המשפיע הרב אלעזר מרדכי קעניג ע"ה הותיר אחריו את רעייתו מרת רחל שתבלח"ט, ילדים ונכדים העוסקים בהפצת מעיינות החסידות בדרכו של הרבי מליובאוויטש.

    מכריו סיפרו ל"קול חי" כי הוא "היה חסיד אמיתי בכל מאודו, ורב פעלים. ירא שמים מרבים. יש לו הרבה ילדים, חלקם אנשי חינוך, ושלוחים של הרבי. משפחה לתפארת".

    "הוא היה ניגש לעמוד במרכז חב"ד העולמי בניו יורק בתקופת החגים. היה לו קול ערב במיוחד" סיפר מכר נוסף שלו. "היה מקושר מאוד לרבי מליובאוויטש. באירועים היה מדבר תמיד בצורה חודרת ללבבות, והרבה לדבר על ענייני גאולה ומשיח בהתוועדויות".

    תולדות חייו (מתוך חב"דפדיה):

    נולד בירושלים לרב אלכסנדר דוד זושא קעניג ורעייתו חנה. בימי הסליחות בשנת תשכ"ו כאשר למד בישיבת הערב שהופעלה על ידי צעירי חב"ד בירושלים, זכה לקבל מכתב ברכה מהרבי יחד עם שאר הילדים.

    בשנת תשל"ב נסע ל'קבוצה' לרבי, ובשנה שלאחמ"כ במענה לשאלה ביחידות על הלחצים מצד אביו שיחזור לארץ לצרכי שידוכים ענה לו הרבי "תחזור לאה"ק, ותמצא שם שידוך טוב".

    בשנת תשל"ד נשא את רעייתו רחל בת למשפחת בקרמן והזוג התגורר בירושלים. בשנת תשל"ז יצא בהוראת הרבי לשליחות בנוף הגליל (אז נצרת עילית). בשנת תשל"ט נסעו שוב לרבי עם בנם הבכור חיים לקראת התספורת שלו, וזכו להכנס ליחידות בה בירכם הרבי (תוכן): "שיהי' לכם נחת מכל הילדים יחד, ומכל אחד לחוד".

    בשנת תשמ"ח חלה ל"ע במחלה הידועה. והוא ומשפחתו (אשתו ותשעת ילדיהם) נאלצו לעבור לגור בירושלים להתגורר ליד בית החולים. הרבי הבטיח לו כמה פעמים שיזכה לחזור לשליחות בנצרת עילית, הרבי אמר לו פעם אחת 'שיזכו לחזור בידים מלאות' ובאמת באותה שנה נולדה להם ביתם העשירית חיה מושקא שתחי'. הרב קעניג סיפר בהתוועדויותיו שאצלו הייתה מידת השמחה והאמונה בדברי הרבי בצורה מלאה.

    במשך ימי מחלתו, וביום הניתוח שנקבע נעדר בשל קביעות עם חברותא בלימוד התורה. לאחר מעשה התברר כי לא היה כלל צורך בניתוח והמחלה נעלמה. בהתוועדויותיו הרבה לספר על תקופת מחלתו ושבזכות אמונתו בדברי הרבי מתוך הליכה ב'קו' השמחה ניצל מהנוראה שבמחלות.

    לאחר שהחלים ממחלתו, בברכת הרבי נכנס הרב קעניג לפעילות בניידות חב"ד.

    הרב אלעזר מרדכי היה גיסו של הרב מנחם שלמה בקרמן נשיא מוסדות טשכנוב.

    הלוויתו תצא מביתו רח' סביון 10 נוף הגליל בשעה 14:45, תעבור דרך בית הכנסת חב"ד בשעה 15:00 בדרכה להר הזיתים בירושלים. יהי זכרו ברוך.



    0 תגובות